Štiri top prehranska dopolnila za mamice

Apr 16, 2021

Štiri top prehranska dopolnila za mamice

Če bi morala izbrati samo štiri prehranska dopolnila za dober imunski odziv, bi vsem mamicam najbolj priporočala, da redno uživajo vsaj naslednje:

CINK

Je element v sledovih, pomemben za imunski, reproduktivni in živčni sistem. Vpliva na produkcijo, zorenje in funkcijo levkocitov. Poleg tega znižuje 'slabi' LDL holesterol in zvišuje 'dobri' HDL holesterol.

Najdemo ga v oreščkih, semenih, stročnicah, mesu itd

VITAMIN C

Ima pomembno vlogo pri imunskem odzivu, tvorbi kolagena in je kofaktor pri absorbciji določenih hranil iz črevesja, npr. železa. Od tod pride to, da se železo jemlje s pomarančnim sokom. Še boljši vir kot limone so rdeča paprika, brokoli, ohrovt, črni ribez in jagode.

MAGNEZIJ

Poleg vpliva na kontrakcijo in relaksacijo mišic, vloge pri regulaciji nevrotransmiterjev idr. vlog je magnezij pomemben za humoralno (protitelesa) in celično (T limfociti) imunost. Tvorba in aktivnost granulocitov (vrsta belih krvnih telesc) in mononuklearnih fagocitov  so odvisne od razpoložljivosti magnezija v telesu. Tudi aktivacija komplementa po alternativni poti je odvisna od magnezija. Naj vam ga ne manjka!

VITAMIN D

To, da ima vitamin D pomembno vlogo pri imunskem odzivu (ne le homeostazi kosti), niso šele sedaj odkrili, ampak je samo šele v času koronaepidemije prišlo do večine ljudi.

Že ko sem bila na Erazmus izmenjavi v Nemčiji, je večina zdravstvenih delavcev na tamkajšnji kliniki jemala vitamin D, zaradi njegovega  protivnetnega in proti-avtoimunega delovanja ter modulacije prirojenega in pridobljenega imunskega odziva. 

 

NAJSRČEKBIJE

Spletni tečaj prve pomoči in temeljnih postopkov oživljanja dojenčkov in otrok

AKCIJA -30% popust s kodo MAJ30

 
PRIJAVA NA TEČAJ >

Vsak teden novi e-nasveti strokovnjakov! 

Pridruži se skrbnim staršem, ki vsak teden brezplačno prejemajo aktualne nasvete strokovnjakov s področja zdravja, razvoja, odnosov in čustvovanja otrok in družine.