Prijava na novičke

Kako hrana vpliva na imunski sistem otroka?

Dec 20, 2021

Kako hrana vpliva na imunski sistem otroka?

Prehranjevanje tako pri otrocih kot pri odraslih ni instant rešitev. Je prej tek na dolge proge. Vedno gre z roko v roki z dovolj kvalitetnega spanca in gibanjem na svežem zraku!

Zdravo prehranjevanje ni nekaj, kar se bo prineslo želene rezultate, če se ga gremo občasno, na primer dva tedna pred začetkom vrtca in šole. Zdravo prehranjevanje je način življenja.

Predšolsko obdobje

Vrtčevski otroci in še posebej otroci do drugega leta nimajo izoblikovanega oziroma dozorelega imunskega sistema. Zato je predvsem v najmlajših jasličnih skupinah vedno veliko viroz in otroci si jih dobesedno podajajo med seboj ter so veliko bolni. Včasih zbolijo za več virusi hkrati ali pa se viroze vrstijo kar ena za drugo.

Skrb za zdravo prehranjevanje mamice v času nosečnosti in nato dojenja ter kvalitetno uvajanje goste hrane dojenčku in nato malčku so najboljša naložba v zdravje otroka za vse življenje.

Zdrava prehrana, kaj je to? 

Osnova zdrave prehrane so sveža, sezonska in lokalno pridelana živila preverjene kakovosti. Če želite, da bo prehrana vaše družine zdrava, se izogibajte predelanim in predpripravljenim obrokom, instant kašicam z veliko sladkorja ter sladkarijam ter sladkorju v splošnem. Sladkor ni vaš zaveznik, ko govorimo o ustreznem imunskem odzivu že tako nezrelega imunskega sistema, sploh pa ni priporočljiv v času velike izpostavljenosti virusom.

Veliko gibanja

Drugi dejavnik, ki bo pripomogel k razvoju imunskega sistema vašega otroka, je veliko gibanja na svežem zraku. Privoščite si ga ne glede na vreme, ne glede na temperature. Saj veste, kaj pravijo? Ni slabega vremena, so samo “slabo” (vremenu neprimerno) oblečeni otroci. 

Spanje

Tretji dejavnik, ki je tudi zelo pomemben gradnik imunskega sistema in posledično pozitivnem vplivu na zdravje, je spanje. Otroci - od malčkov do šolarjev - potrebujejo zdravo rutino in dovolj spanja. Veliko se spremeni z vstopom v vrtec, ki lahko povzroči večjo mero stresa, zato je pomembno, da odrasli otroku zagotovimo večerno umirjanje in dovolj kvalitetnega počitka.

Naslednjič: Katera živila v splošnem povezujejo z imunskim sistemom?

(spremljajte https://www.skrbenstars.si/)

Petra Počkaj Rosa, avtorica tečaja Gremo za mizo!  Uvajanje dojenčka v zdravo družinsko prehrano (https://www.skrbenstars.si/gremo-za-mizo)

GREMO ZA MIZO!

Uvajanje dojenčka v zdravo družinsko prehrano. 

 Predprodaja 60% popust s kodo UVAJAM60

PRIJAVA NA TEČAJ >

Vsak teden novi e-nasveti strokovnjakov! 

Pridruži se skrbnim staršem, ki vsak teden brezplačno prejemajo aktualne nasvete strokovnjakov s področja zdravja, razvoja, odnosov in čustvovanja otrok in družine.